contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    אשפוזיות לגמילה מסמים

    כל המידע על אשפוזיות גמילה מסמים

    אמנם רבים לא מבינים זאת, אבל בהחלט חשוב לבסס, כי גמילה מכל סוג של התמכרות היא אפשרית, אך כמובן לא פשוטה. כל צעד שאדם מכור עושה לקראת השתקמותו היא מבורכת ובעיקר מעידה על עוצמה אדירה. לעיתים, לא תמיד קל לאותו אדם לבצע את הצעד הראשון, או בכלל להיות מודע באופן מלא למצבו. לכן, במידה ונרצה לסייע, קיימות אשפוזיות לגמילה מסמים וכמובן מהתמכרויות אחרות.

    מהי התמכרות?

    התמכרות הינה הפרעה כרונית רפואית ועל כן אינה מצב שניתן להתייחס אליו בקלות ראש. רוב סוגי ההתמכרות, תלוי במידת החומרה, עלולים לגבות מחיר כבד בגוף האדם ובנפש. התמכרות יכולה להתרחש במגוון של תחומים, דוגמת אלכוהול, סמים, אוכל, ואפילו משחקי מחשב ומסכים.

    מהי אשפוזית גמילה?

    אשפוזית גמילה היא בעצם אחת התחנות הראשונות בתהליך הגמילה של אדם המכור לסמים, או כל דבר אחר. בארץ, אשפוזית לגמילה מסמים היא תחת פיקוח של משרד הבריאות ואליה ניתן לפנות מגיל 14, אם מדובר בבני נוער. הטיפול באשפוזית יכול לערוך כמה שבועות, עד מספר חודשים, ובמסגרת הטיפול משתתפים מטפלים סיעודיים וצוותים של פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

    לאחר סיום הטיפול, יכול המטופל להמשיך למכון גמילה מסודר בהתאם לצורך וההמלצה. אשפוזית לגמילה מסמים היא בתשלום אך רק בפעם הראשונה ולאחר מכן היא כלולה בסל הבריאות של המטופל. שימו לב, שישנו הליך קבלה לאשפוזית גמילה מסמים וישנו הצורך בהפניית רופא או פניה עצמאית של האדם המכור, או קרוביו. כמו כן, במסגרת הליך אישור הקבלה יידרש המטופל לעבור בדיקות רפואיות לשם קביעת מצבו ודרגת החומרה.

    איפה יש אשפוזית גמילה מסמים?

    אשפוזיות גמילה מסמים פרושות ברחבי הארץ, מצפון עד דרום, אך במידה ולאחר האשפוז נדרש המשך תהליך גמילה מסודר, מומלץ לפנות למכון הגמילה של מכורים לחיים על מנת לקבל סיוע רחב ומדויק יותר בהתאם לסוג ההתמכרות. גם אם אינכם בטוחים בנוגע לפניה אל אשפוזיות לגמילה מסמים, דעו כי ניתן ליצור קשר עם המכון על מנת לקבל הסברה ותמיכה.

    לסיכום

    התמכרות לסמים היא תופעה רחבה ונפוצה ברחבי כל העולם, אך הצעד הראשון בהשתקמות הוא הרצון לחיות חיים טובים יותר, ונעשה זאת ע”י פניה לאשפוזיות לגמילה מסמים.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      מרכז גמילה פרטי בבית שמש: הכח שבהתמדה

      הידע ככלי לגמילה גמילה מסמים, אלכוהול, והימורים היא תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי והתמדה רבה. מבנה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      פתרון איך להיגמל מנייס גאי

      אומנם כולנו מכירים את המושג "נייס גאי" וכולנו יודעים שמדובר על סם, אך מי שלא...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מהתמכרויות באווירה משפחתית

      תהליך גמילה איננו תהליך קל. מדובר בתהליך אשר יכול לגרום לאנשים לחששות רבים. כאשר מדובר...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מTHC במרכז גמילה

      במרכז גמילה, אנו מתמחים בתהליך הגמילה מחומרים ממכרים ובמיוחד גמילה מTHC, הרעיון והטרה המרכזית שלנו...

      המשך קריאה >>
      post-image
      מגוון שיטות ותוכניות לסיוע בתהליך הגמילה

      מאת: ד"ר אלכסיי יפרמנקוב במאמר זה , נרצה להציג לכם את הדרך הנכונה למצב של גמילה...

      המשך קריאה >>