contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    גמילה מתרופות פסיכיאטריות

    התמכרות לתרופות פסיכיאטריות

    איך נגמלים מתרופות פסיכיאטריות ומה כולל תהליך הגמילה?

    תרופות מרשם פסיכיאטריות הן בעלות השפעה רבה על מערכת העצבים ובמקרים מסויימים ישנו צורך בשימוש לתקופה מוגדרת מראש על מנת להגיע להשפעה הנדרשת של התרופה. התמכרות לתרופות פסיכיאטריות מתחילה בדרך כלל לאחר שימוש קבע בתרופה. תהליך הגמילה יחל אם כן רק כאשר המשתמש נדרש או מחליט באופן עצמאי להפסיק את נטילת התרופה. גם התרופות הנפוצות ביותר כגון ציפרלקס וקלונקס עלולות להיות ממכרות ולכן תהליך הגמילה מהתרופה הוא צורך הכרחי עבור כל אחד המפסיק לקחת את התרופות הללו.

    ההסתגלות לתרופות פסיכיאטריות והתלות בהן

    תרופות בעלות השפעה על המוח ועל מערכת העצבים שלנו מביאות איתן תופעות לוואי אשר מופיעות במערכות שונות בגוף. למרות זאת, תופעות הלוואי הללו במקרים רבים נעלמות ומגיע שלב ההסתגלות של הגוף לתרופה. בשלב זה, הצורך להעלות את המינון של החומר הפעיל בתרופה הוא כמעט בלתי נמנע. העלאת המינון של החומר הפעיל בתרופה מביא איתו תלות בטווח הארוך וצורך להיכנס לתהליך גמילה מסודר כאשר מפסיקים את התרופה, בין אם זה בהחלטה אישית שלכם ובין אם זה בהחלטה של פסיכיאטר או רופא אחר המלווה אתכם.

    תהליך גמילה הדרגתי עם ליווי מקצועי

    על מנת שתוכלו לעבור את תהליך הגמילה בצורה יעילה ומסודרת, מומלץ לכם לפנות למרכז פרטי המספק ליווי מלא לתהליך הגמילה מכל סוגי התרופות הפסיכיאטריות. המרכז משלב בין אשפוז לתקופה של מספר חודשים לבין הוסטל לשעות אחר הצהריים עם הדרכה מלאה של פסיכיאטר, פסיכולוג וצוות מדריכים מנוסה ומיומן. אתם יכולים להיעזר באחד מהשירותים הללו או בשניהם בכדי לצאת לדרך חדשה נקייה מתלות בתרופות אותן אתם לוקחים ביום יום.

    טיפול בהתמכרות לתרופות פסיכיאטריות

    אם ההתמכרות לתרופות פסיכיאטריות משפיעה לרעה על החיים שלכם ואתם מעוניינים להפסיק עם התלות הזו, תדעו שיש לכם כתובת מקצועית – מרכז מכורים לחיים הממוקם בעיר בית שמש, מספק לכם בית חם לתהליך הטיפולי לגמילה מתרופות פסיכיאטריות. המרכז מנוהל על ידי אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחום המלווים מאות נגמלים בכל שנה באמצעות שיטות מתקדמות להפחתת התלות מסוגים שונים של תרופות. התקשרו עכשיו למספר הטלפון של מרכז מכורים לחיים והצטרפו לתהליך הגמילה מתרופות.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      גמילה מהתמכרויות באווירה משפחתית

      תהליך גמילה איננו תהליך קל. מדובר בתהליך אשר יכול לגרום לאנשים לחששות רבים. כאשר מדובר...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מTHC במרכז גמילה

      במרכז גמילה, אנו מתמחים בתהליך הגמילה מחומרים ממכרים ובמיוחד גמילה מTHC, הרעיון והטרה המרכזית שלנו...

      המשך קריאה >>
      post-image
      מגוון שיטות ותוכניות לסיוע בתהליך הגמילה

      מאת: ד"ר אלכסיי יפרמנקוב במאמר זה , נרצה להציג לכם את הדרך הנכונה למצב של גמילה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      טיפול קוגניטיבי בקרב מבוגרים

      צורת טיפול שצוברת פופולאריות היא טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים (CBT) המבוסס על הרעיון שבעיות נפשיות...

      המשך קריאה >>
      post-image
      הדרך אל חיים חדשים וחופשיים מכל תלות

      טינה, קריסטל מת', ספיד ועוד שמות נוספים הוא מתאמפטמין - ממריץ, כלומר סם מעורר פסיכואקטיבי....

      המשך קריאה >>

      תהליך גמילה מתרופות פסיכיאטריות

      תהליך הגמילה מתרופות פסיכיאטריות, אשר לרוב נרשמות כדי לשפר את מצב בריאות הנפש, הוא מסע מורכב ביותר. חשוב לגשת לתהליך זה בזהירות, שכן הפסקה פתאומית או גמילה מתרופות פסיכיאטריות שתתבצע בצורה לקויה יכולה להוביל לתוצאות לא טובות או אפילו מסוכנות. הבנת המורכבות של גמילה מתרופות פסיכיאטריות, כולל ההיבטים הפיזיים, הפסיכולוגיים והטיפוליים שלה, חיונית עבור אנשים המבקשים להפסיק את השימוש בתרופות הללו. מרכז גמילה 'מכורים לחיים' פיתחו שיטה בה ניתן לעבור את התהליך הגמילה באופן הבטוח והאפקטיבי ביותר עבור המכורים.

      כיצד התמכרות לתרופות פסיכיאטריות משפיעה על הגוף?

      תרופות פסיכיאטריות, כגון תרופות נוגדות דיכאון, אנטי פסיכוטיות ומייצבי מצב רוח, משנות את הכימיה של המוח כדי להקל על תסמינים של מחלות נפש. כאשר אנשים מחליטים לעבור גמילה מתרופות פסיכיאטריות, הם עלולים לחוות מגוון של אתגרים פיזיים. תסמיני גמילה נפוצים יכולים לכלול סחרחורת, בחילות, כאבי ראש ותחושות של חולשה כללית בגוף. חומרת ומשך התסמינים הללו עשויים להשתנות בהתאם לתרופה הספציפית, המינון והגורמים האישיים. במקרים מסוימים, אנשים עשויים להיתקל בתופעה המאופיינת בתסמיני גמילה ספציפיים הקשורים לתרופות פסיכיאטריות מסוימות. כדי למזער אי נוחות גופנית, חשוב לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הצוות המקצועי של 'מכורים לחיים', שיכול להנחות את תהליך הגמילה, תוך הפחתת המינון בהדרגה לאורך זמן כדי לאפשר לגוף להסתגל לשינויים.

      כיצד גמילה מתרופות פסיכיאטריות משפיעה על הרווחה הנפשית?

      גמילה מתרופות פסיכיאטריות מתייחסת גם להיבטים פסיכולוגיים של התהליך. אנשים רבים מסתמכים על תרופות אלו כדי להתמודד עם תסמינים של דיכאון, חרדה או פסיכוזה, והיעדר תרופות אלו עלול לגרום להתעוררותם מחדש של התסמינים הללו. חשוב שתהיה תוכנית מקיפה, שעשויה לכלול טיפול, ייעוץ ואסטרטגיות התמודדות חלופיות. טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לעזור לאנשים לפתח מיומנויות לניהול בריאות הנפש שלהם ביעילות. גם השתתפות בקבוצות תמיכה חשוב כדי להיות חלק מקהילה של אנשים איתם ניתן להזדהות, אשר יכולים לתמוך אחד בשני גם מחוץ למוסד השיקום. יתרה מכך, תקשורת קבועה עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש הכרחית כדי לעקוב אחר התקדמות הפרט ולבצע התאמות נדרשות לתוכנית הטיפול. מרכז גמילה 'מכורים לחיים' מספקים לכם את כל הטיפולים החשובים הטובים ביותר, שיתאימו עבורכם באופן אישי, כך שתוכלו לצלוח את תהליך הגמילה בקלות.