contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    כיצד מתחילה התמכרות לסמים?

    זה מתחיל בסם קטן אחד לבן. יושבים במעגל ומשדלים את חברם לטעום רק פעם אחת בלבד את טעמו של החופש, והחבר טועם ומאז החופש הופך לכלא בלתי נגמר. עמותת מכורים מחלימים היא מרכז גמילה מסמים אשר מלווה מכורים רבים בדרך חזרה אל החופש. מאחורי העמותה הופך צור רפאל אשר היה מכור לסמים בעבר וכעת הוא מסייע לאחרים לצאת מאפלה לאורה.

    איך מבדילים בין סוגי הסמים?

    הסמים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות – סמים קלים וסמים קשים. הסמים הקלים מתאפיינים בכך שלוקח זמן להתרגל אליהם, והם אף משמשים ברפואה. הסמים הקשים, כשם כן הם – אלה סמים מורכבים יותר שהגמילה מהם ארוכה. מרכז גמילה מסמים מסייע למעוניינים להשתחרר ממלתעותיהם של הסמים. אלה כמה דוגמאות לסוגי הסמים:

    • הסמים הקלים – לקבוצה זו שייכים סמים כמו קנאביס, חשיש, גת או מריחואנה. סמים אלה אינם גורמים נזק רב למוח.
    • סמי פיצוציות – אלו סמים מזן אחר, הנבדלים משאר הקבוצות בכך שהם מורכבים לעיתים מחומרים רעילים לבני אדם, והופכים את סמים אלו למסוכנים ומזיקים אף יותר. סמים כמו ‘נייס גאי’, ‘חגיגת’, ‘מבסוטון’ והרשימה עוד ארוכה, עלולים לגרום לנזקים נפשיים בלתי הפיכים, בעקבות פראנויות והזיות קשות, מצבים פסיכוטיים והתקפי אלימות.
    • סמי הזיה – סם האקסטזי הוא הסם הנפוץ ביותר השייך לקבוצה זו. סמים אלה גורמים להתמכרות קשה, והם מנתקים לחלוטין את האדם המכור מהמציאות.
    • סמי מרץ – קוקאין, ספידים, קריסטלים וקראק הם הסמים הכלולים בקבוצה זו. הסמים גורמים לתחושת מרץ והצריכה שלהם מתבצעת על פי רוב באמצעות הסנפה ועישון.
    • סמים משככי כאבים – סמים כמו הרואין או מתדון. מדובר בסמים מרגיעים מצד אחד אשר יכולים לשכך את כאבו של המטופל, ומצד שני ניתן להתמכר אליהם בקלות.

    עוברים תהליך של גמילה

    גם כשהמצב נראה אבוד, יש מה לעשות. אנשי מקצוע איכותיים יכולים לסייע לאדם לצאת ממעגל הקסמים ולהשתקם. הגמילה עצמה מותאמת לאדם המכור. כך למשל, ישנו הליך גמילה עבור מכורים הצורכים סמים קלים. במהלך הגמילה מקבלים המכורים כלים להתמודדות עם התמכרות לסמים אשר יאפשרו להם להתגבר על הבעיות ללא “עזרתם” של הסמים. במקרים קשים וקיצוניים יותר יש צורך לשלוח את האדם המכור לגמילה באשפוז מלא. בבית החולים עובר החולה השגחה צמודה במשך 24 שעות ביממה. ולבסוף, במהלך תהליך הגמילה הארוך תמיכה נפשית חשובה מעין כמותה. מרכז גמילה מסמים הוא המרכז המתאים שבו ניתן למצוא תמיכה על ידי מדריכים מקצועיים ולפגוש אנשים שעברו הליך גמילה דומה.

    אולי גם יעניין אותך
    post-image
    כיצד להתמודד עם גמילה מקוקאין?

    קוק, קריסטל, סם המלכים, קוקה – כולם שמות לשטן הלבן... הקוקאין. ברגעים של בקשת עזרה או...

    המשך קריאה >>
    post-image
    מרכז גמילה פרטי בבית שמש: הכח שבהתמדה

    הידע ככלי לגמילה גמילה מסמים, אלכוהול, והימורים היא תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי והתמדה רבה. מבנה...

    המשך קריאה >>
    post-image
    פתרון איך להיגמל מנייס גאי

    אומנם כולנו מכירים את המושג "נייס גאי" וכולנו יודעים שמדובר על סם, אך מי שלא...

    המשך קריאה >>
    post-image
    גמילה מהתמכרויות באווירה משפחתית

    תהליך גמילה איננו תהליך קל. מדובר בתהליך אשר יכול לגרום לאנשים לחששות רבים. כאשר מדובר...

    המשך קריאה >>
    post-image
    גמילה מTHC במרכז גמילה

    במרכז גמילה, אנו מתמחים בתהליך הגמילה מחומרים ממכרים ובמיוחד גמילה מTHC, הרעיון והטרה המרכזית שלנו...

    המשך קריאה >>