contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    זיהוי התמכרות וטיפול

    התמכרות היא שימוש של אדם כלשהו באופן כפייתי בפעולה מסוימת או בחומרים מסוימים. שימוש זה פוגע לו בחיי היומיום ובהתנהלות התקינה שלו. ניתן למצוא התמכרויות קלות שאין להם סימנים פיזיים או התמכרויות קשות יותר אשר יש להם סימנים פיזיים. כך או כך, אדם שלא מצליח להיגמל באופן עצמאי, יכול לבחור במרכז גמילה אשר מציע טיפול בהתמכרויות. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של מרכזי גמילה וחשוב מאוד לבחור את המרכז הטוב והיעיל ביותר בתחום המדובר.

    טיפול בהתמכרויות – סוגי התמכרויות

    לפני שמדברים על טיפול בהתמכרויות, יש להבין איזה סוגי התמכרויות יש. ניתן למצוא התמכרות פיזיולוגית שבמסגרתה המוח מתמכר למולקולה מסוימת שאדם צורך. אותה מולקולה גורמת למוח של האדם להפריש קולטנים שונים כאשר בסופו של דבר זקוקים להמשך קבלתה. המוח של האדם המכור מאותת לו כי הוא זקוק בצורה נואשת לחומר או להתנהגות הממכרת. אם הוא לא יקבל את החומר שהוא מכור אליו או יבצע את הפעולה הממכרת הוא יכנס לקריז. אין ספק כי התמכרות היא דבר מורכב מאוד להתמודדות. טיפול בהתמכרויות יכול להתבצע בקהילה, אך אם מדובר על אדם שמכור באופן מהותי וקשה, כדאי מאוד לבחור מרכז גמילה מקצועי אשר בו הוא יקבל את המעטפת הטיפולית הרלוונטית לו עבור תהליך גמילה.

    טיפול בהתמכרויות- מה חשוב לדעת?

    חשוב מאוד להבין כי קודם כל, יש לזהות התמכרות אצל המכור טרם בוחרים עבורו טיפול בהתמכרויות. ישנם סימנים אשר יכולים להעיד על התמכרות לרבות: שינויים במצב הרוח של האדם, כאשר מדובר על שינויים קיצוניים ביותר, שקרים שהוא מספר בכדי להצדיק את ההתנהגות שלו, כספים שנעלמים שכן הוא משתמש בהם בכדי לרכוש חומר כלשהו שהוא מכור אליו, דיכאון קיצוני וכן סימנים רבים שיכולים להעיד על התמכרות. חשוב מאוד לזהות את ההתמכרויות הללו על מנת להציע לאדם טיפול בהתמכרויות. טיפול זה יכול להתבצע במרכז גמילה מקצועי כמו מרכז מכורים לחיים המציע ליווי אינטנסיבי של אנשי מקצוע בהליך גמילה מקצועי ומטרתו היא לאפשר לאדם להשתקם ולשוב לחיות את חייו בצורה תקינה לאחר היציאה מהמרכז, מבלי לחזור להתמכרות שלו.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      טיפולים בהתמכרויות במקום מיוחד

       התהליך המומלץ של גמילה מסמים כשמחליטים לעשות בפועל את צעדי הגמילה מהסמים, נפתח לנו עולם חדש...

      המשך קריאה >>
      post-image
      חיים חדשים: תהליך הגמילה הגופנית מסמים במרכז גמילה

      כותב: ד"ר אלכסי יפרמנקוב, מומחה בגמילה - נרקולוג במאמר זה נתמקד בתהליך החשוב של גמילה גופנית...

      המשך קריאה >>
      post-image
      כיצד להתמודד עם גמילה מקוקאין?

      קוק, קריסטל, סם המלכים, קוקה – כולם שמות לשטן הלבן... הקוקאין. ברגעים של בקשת עזרה או...

      המשך קריאה >>
      post-image
      מרכז גמילה פרטי בבית שמש: הכח שבהתמדה

      הידע ככלי לגמילה גמילה מסמים, אלכוהול, והימורים היא תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי והתמדה רבה. מבנה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      פתרון איך להיגמל מנייס גאי

      אומנם כולנו מכירים את המושג "נייס גאי" וכולנו יודעים שמדובר על סם, אך מי שלא...

      המשך קריאה >>