contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    סיוע ולטיפול באנשים המתמודדים עם התמכרויות שונות

    מרכז יום לטיפול בהתמכרויות הוא מוקד מרכזי לסיוע ולטיפול באנשים המתמודדים עם התמכרויות שונות, כגון התמכרות לסמים, אלכוהול או הימורים. במרכז זה מותאמת לאחר ועדה מקצועית תכנית טיפול מורכבת ואינדיבידואלית שמטרתה לסייע לסובלים מהתמכרות לשחרר עצמם מהתלות ולהתחיל מחדש בחיים בדרך מחודשת ובריאה. במאמץ להבין את תהליך הגמילה ואת האתגרים הכרוכים בו, אנו מזמינים אתכם להעמיק בנושא בכדי להבין את חשיבותו והשפעתו של מרכז יום לטיפול בהתמכרויות על המטופלים והאנשים שמתמודדים עם מחלת ההתמכרות.

    ראשית חשוב לציין שהטיפול במרכז יום פרטי בעמותת מכורים לחיים הוא אנונימי לחלוטין ולא מועבר מידע על המטופלים במרכז לשום גורם חיצוני.

    גמילה מסמים, אלכוהול והימורים אפשרית בעזרת צוות מקצועי ותכנית טיפול סדורה.

    התמכרויות וגמילה

    התמכרות לסמים, אלכוהול או הימורים היא בעיה רצינית שדורשת טיפול מיוחד ומקצועי. לא תמיד קל לסובל מהתמכרות להבין את הצורך בטיפול ולקבל את העזרה הנדרשת. גמילה היא תהליך ארוך ומורכב שדורש התמדה ותמיכה מקיפה. מרכז יום לטיפול בהתמכרויות מציע מענה מקצועי ואנושי לכל מי שמחפש דרך לצאת מהמעגל המזיק וההרסני של ההתמכרות.

    במרכז זה, התוכניות עוברות בדיקה והתאמה אישית לכל מטופל ומתחילות בשלב הגמילה הפיזית. בגמילה הגופנית, הטופל עובר תהליך שבו עליו להיפרד מהחומר או ההתנהגות המסוכנים שהפכו לחלק בלתי נפרד מחייו. כאן אנו תומכים בו בשיחות פרטניות, טיפול רפואי על ידי רופא נרקולוג מומחה להתמכרויות, טיפול נפשי ורגשי ותמיכה קבוצתית להתמודדות עם תחושות הניכור והריקנות הנפשית שעשויים להופיע במהלך תהליך הגמילה.

    הגישה המקצועית: תפקידם של המומחים במרכז יום לטיפול בהתמכרויות

    הרקע המקצועי והניסיון העשיר של צוות המומחים והמטפלים במסגרת מרכז גמילה מכורים לחיים  חשובה מאד לתהליך הטיפול והגמילה. המומחים מתמחים בטיפול בהתמכרויות ומבינים את צרכי המטופלים בצורה מקצועית ואנושית. בזכות ידע עשיר וכישורים מקצועיים, הם מסוגלים לייעץ ולכוון את המטופלים בדרך הנכונה ולספק להם את הכלים הנדרשים להתמודדות עם האתגרים שניצבים בפני המטופלים במהלך הדרך.

    במהלך הטיפול, המומחים והמטפלים במרכז עובדים יד ביד עם המטופלים ומקדמים תהליך פסיכו-סוציאלי והקניית כישורי חיים חיוניים ותומכים במטופלים לאורך כל התהליך. בנוסף, הם מספקים כלים ודרכי התמודדות עם קשיים ומצבי סיכון ומציעים ייעוץ ותמיכה גם לבני משפחת המטופלים.

    הטיפול המשולב במרכז

    הטיפול המשולב והמקצועי הניתן במסגרת מרכז יום לטיפול בהתמכרויות מבוסס על שילוב של שיטות טיפול מוכחות ומותאמות לצרכי המטופלים. הטיפול כולל גישות פסיכותרפיות, תרפיות קבוצתיות ואישיות, תמיכה קבוצתית ומעקב רפואי צמוד ועוד. כל זאת על פי צרכיו של המטופל, יתאמו וישולבו השיטות בתהליך הטיפול במטרה להבטיח את התוצאות הטובות ביותר.

    הטיפול המשולב יעזור למטופל להכיר ולמגר את גורמי ההתמכרות מחייו ולמצוא דרכים אחרות להתמודד עם צרכיו ורצונותיו. ועל ידי כך נבנה בסיס חזק ובריא שישמור על המטופל בעתיד ויסייע לו לבנות חיים חדשים ומסודרים המנוהלים באופן בריא.

    התהליך האישי של כל מטופל

    במרכז יום לטיפול בהתמכרויות, ניתנת חשיבות מיוחדת לתהליך האישי של כל מטופל. כל אדם מגיע עם רקע אישי, צרכים ושאיפות משלו, ולכן חשוב לקחת בחשבון את המאפיינים הפרטניים שלו בתהליך הטיפול. במהלך התהליך, נבנה תכנית טיפול מותאמת אישית שתאפשר למטופל להתמודד עם אתגריו בצורה הטובה והנכונה ביותר.

    המומחים במרכז מודעים לחשיבות האישיות והיחודיות של כל אדם ולכן עובדים בקרבה אישית ומקצועית עם כל מטופל. הם מקשיבים לצרכיו, מבינים את התחושה הפנימית שלו ומציעים כלים ואמצעים המותאמים לצרכיו המיוחדים. על ידי כך מתבצע תהליך הטיפול המותאם באופן מיטבי לכל אדם.

    הקבוצה כמרכז התמיכה

    הקבוצה הארוגנית במרכז יום לטיפול בהתמכרויות מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך הגמילה וההחלמה. התמיכה הקבוצתית וההבנה המשותפת של כל המטופלים מהווים תמיכה חשובה ומעוררת תקווה לכל המטופלים. במרכז, ישנם קבוצות תמיכה ופעילויות חברתיות שמטרתן לחזק את את הקשר בין המטופלים ולספק להם תחושת ערבות הדדית ותמיכה קבוצתית במהלך הטיפול ואף לאחר מכן.

    כל אחד מן המטופלים מרגיש באופן מיידי את התמיכה והאהבה של הקבוצה וזוכה לתחושת ביטחון ואמפתיה שמסייעות לו בתהליך הגמילה ובבניית חיים חדשים. הקבוצה מהווה עמוד תווך חשוב שמשפיע על תהליך ההחלמה ומסייע למטופלים להרגיש רוח גבית ותמיכה בדרך לחיים חדשים ללא שימוש בחומרים או התנהגויות אבסיסיביות .

    סיכום

    במרכז יום לטיפול בהתמכרויות, התהליך של גמילה מהתמכרויות הוא תהליך מרתק ומורכב שדורש תמיכה קבוצתית ואנושית. המומחים במרכז מציעים תוכניות טיפול מותאמות אישית, תמיכה קהילתית והתמדה בלתי מתפשרת לאורך כל תהליך הטיפול. תהליך הגמילה וההתחלה מחדש הם אתגרים שניתן להתמודד איתם בהצלחה בעזרת מרכז יום לטיפול בהתמכרויות.

    למידע נוסף ויעוץ מקצועי אנו מזמינים אותכם לפנות אלינו.

    כל הפניות אנונימיות לחלוטין.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      נתיב לגמילה: סיוע ולטיפול לאנשים המתמודדים עם התמכרויות שונות

      מרכז יום לטיפול בהתמכרויות הוא מוקד מרכזי לסיוע ולטיפול באנשים המתמודדים עם התמכרויות שונות, כגון...

      המשך קריאה >>
      post-image
      המקום המיוחד לשינוי דרך חיים: לטפל בשורש הבעיה בהתמכרויות

      תכנית טיפול מקצועית ומוקפדת בנושא גמילה מהימורים היא חשובה ביותר בכדי לייצר שינוי אמיתי בחיינו....

      המשך קריאה >>
      post-image
      תוכניות טיפול מקצועיות ומוקפדות

      תכנית טיפול מקצועית ומוקפדת בנושא גמילה מהימורים היא חשובה ביותר בכדי לייצר שינוי אמיתי בחיינו....

      המשך קריאה >>
      post-image
      תהליך חשוב ומאתגר להתמודד עם התמכרויות

      הגמילה מהרואין היא תהליך חשוב ומאתגר שבו ניתן ללמוד להתמודד עם התמכרויות ולחזק את הרגשת...

      המשך קריאה >>
      post-image
      טיפול בהתמכרויות בצורה אפקטיבית ואנושית

      התמכרות לסמים ולתרפות מרשם היא בעיה חמורה שמשפיעה לא רק על האדם המתמכר, אלא גם...

      המשך קריאה >>