contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    התמכרות לתרופות מרשם

    כאשר מדברים על התמכרות, אנו נוטים להתייחס יותר להתמכרות לסמים, אלכוהול או הימורים, מבלי להבין שכל אחד מאתנו עלול לסבול מהתמכרות בדרך זו או אחר. כך למשל, התמכרות לתרופות מרשם נפוצה למדיי בעולם המערבי שבו פשוט אין לנו זמן לחלות. מה שמתחיל בתור נטילת תרופת מרשם רגילה, הופך בסופו של דבר להתמכרות רצינית. בעמותת מכורים מחלימים מציעים פתרון לסוגי מכורים שונים, וביניהם גם לכאלה שהתמכרו לתרופות.

    התמכרות לתרופות מרשם – באילו סוגים מדובר

    כאשר מדברים על התמכרות לתרופות מרשם, מתייחסים בדרך כלל ל-3 סוגי תרופות עיקריים:

    • תרופות הרגעה – תרופות השייכות בדרך כלל לקבוצת הבנזודיאזפינים או הברביטורטים. על פי רוב, הרופא רושם אותן למטופל אשר סובל ממצבים של חוסר שקט, חרדה או מחסור בשינה.
    • תרופות ממריצות – תרופות אשר יוצרות מעין תחושה של אופוריה כמו קונצרטה או ריטלין. הן נועדו לטפל בתסמינים של תיאבון מוגבר, הפרעות קשב וריכוז או מצב של ערנות נמוכה.
    • משככי כאבים – מדובר בתרופות שמכילות קודאין או תרופות מקבוצת התרופות האופיאטיות. הן ניתנות למטופלים במצבים של כאבים כרוניים, ביצוע פרוצדורה רפואית או במקרה של פציעה חמורה.

    שימוש תכוף בתרופות אלה מוביל בסופו של דבר להגדלת המינון שלהן. וככל שהמינון עולה, כך התלות בהן גוברת.

    ההכרה בבעיה ודרכי הטיפול

    לא קל למטופלים להודות שהם מכורים לתרופות המרשם. עקב זאת, הם נמנעים מלפנות לעזרה וחיים בתחושה שיוכלו להפסיק עם נטילת התרופות ברגע שיחפצו בכך. אך כאשר המטופל מכיר סוף כל סוף בבעייתו, הוא יוצא לדרך ומתחיל בתהליך המתפצל לשלושה מישורים עיקריים. הראשון ביניהם הוא טיפול תרופתי. תרופות הגורמות להשפעה דומה לזו של התרופה הממכרת ועשויות לסייע בהליך הגמילה. הרופא רושם את התרופות האלה ומפחית את מינונן בהדרגתיות.

    המישור השני הוא המישור הפסיכולוגי, כאשר במהלכו רוכש המטופל כלים להתמודדות עם ההתמכרות שלו. מדובר בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי המקנה כלים משמעותיים שנועדו לאפשר לאדם לשלוט בעצמו ובגופו. ולבסוף, המישור האחרון הוא התמיכה שמקבל האדם ממשפחתו. במקרים רבים המשפחה היא שמביאה את המטופל למוסד הגמילה ותומכת בו לאורך כל התהליך המורכב.

    הבעיה של התמכרות לתרופות מרשם

    לא אחת קורה שעקב מצב מסוים אנחנו מתחילים לקחת תרופות מרשם. פעמים רבות מדובר בתרופות שתפקידן הוא לשכך כאבים, והבעיה עם תרופות כאלה, היא שלא פעם הן יכולות להיות ממכרות. לכן, אם גם אתם שמתם לב שאיבדתם שליטה, בהחלט יכול להיות שאתם סובלים ממצב של התמכרות לתרופות מרשם. זה קורה לעיתים קרובות הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים ומדברים על זה. עם זאת, זה שתופעה זו נפוצה, זה לא באמת עוזר. בסופו של דבר מגיע שלב שבו אנחנו צריכים לעמוד מול המראה ולהחליט האם אנחנו לוקחים את המושכות בחזרה לידיים שלנו או לא. האם אנחנו רוצים להתמודד עם אותה התמכרות או שאנחנו מוותרים. אז אם אתם רוצים להתמודד, להיגמל ולהחזיר לעצמכם את השליטה, פנו עוד היום למרכז מכורים לחיים, כי חבל לדחות זאת למחר.

    למה התמכרות לתרופות מרשם דורשת גמילה?

    רוב האנשים שחושבים על התמכרות חושבים, לפני הכול, על סמים, אלכוהול, הימורים וכדומה. עם זאת, חשוב להבין שגם התמכרות לתרופות מרשם נחשבת כהתמכרות. משמעות הדברים היא שצריך להיגמל ממנה, אחרת תאבדו לגמרי את השליטה על חייכם. ההתמכרות הזאת, ממש כמו התמכרויות אחרות, מכרסמת לכם בחיים. יש לה רובד פיזי והרבה מאוד רבדים נפשיים. לכן, אם בעזרת תהליך מסודר של גמילה תוכלו למצוא את הדרך שלכם להתמודד עם המצב ולהפסיק את ההתמכרות ההרסנית הזאת, כדאי יהיה לעשות זאת.

    כל הסיבות לפנות למרכז גמילה מקצועי

    צריכים עזרה. אומנם זה נכון שתוכלו לקרוא אונליין הרבה מאמרים ומידע אודות התמכרות וגמילה, אך בפועל, גמילה זה לא משהו שקל לעשות לבד. האמת היא, שגם אין שום סיבה לנסות לעשות את זה בכוחות עצמכם, כי בדיוק בשביל זה יש מרכזים מובילים שיוכלו לעזור לכם. במקרה של מרכז כמו מכורים לחיים אתם תראו כבר מהרגע הראשון שתהיו עטופים. אנשי הצוות המנוסים שעובדים במרכז ישמחו לעזור לכם וללוות אתכם בצורה מקצועית ביותר, והכול בקצב שלכם.
    לקבלת פרטים נוספים התקשרו כמה שיותר מהר למספר:  0535999926.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      תהליך חשוב לשחרור מהתלות בחומרים ממכרים

      גראס, וויד, ירוק, מריחואנה, עשב, גאנג'ה, חשיש, חום, כולם שמות מוכרים לסם הנפוץ ביותר... השימוש בקנאביס...

      המשך קריאה >>
      post-image
      התחלת דרך חדשה לחיים בריאים

      בעולם המודרני שבו אנו חיים, התמכרות לתרופות מרשם הפכה לאחד מאתגרי החיים הגדולים ביותר. גמילה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      כיצד מתנהל טיפול קוגניטיבי התנהגותי?

      ניתן לסייע למכורים בעזרת טיפול חדשני הנקרא טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). למרות ש-CBT משמש לרוב...

      המשך קריאה >>
      post-image
       השפעות גופניות פיזיות ונפשיות של תהליך הגמילה מסמים: נקודת מבט מקצועית בעולם הרפואה

      התהליך של גמילה מסמים הוא תהליך מורכב שמשפיע לא רק על הגוף הפיזי, אלא גם...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מקנביס רפואי במרכז גמילה מסמים

      במרכז הגמילה מסמים, אנו מתמחים בתהליך המורכב של גמילה מקנביס רפואי. במהלך השימוש בקנביס רפואי, חשוב...

      המשך קריאה >>