contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    תהליך חשוב לשחרור מהתלות בחומרים ממכרים

    גראס, וויד, ירוק, מריחואנה, עשב, גאנג'ה, חשיש, חום, כולם שמות מוכרים לסם הנפוץ ביותר…

    השימוש בקנאביס ידוע עוד משחר ההיסטוריה אבל בעשורים האחרונים חלה עלייה משמעותית בשימוש בו למטרות הנאה ולמטרות רפואיות. כיום, הקנאביס נצרך כסם למטרות הנאה וכתרופה למספר מחלות ותסמינים.

    גמילה וטיפול זה תהליך חשוב וקריטי לשחרור מהתלות בחומרים ממכרים, ובמיוחד מהגראס. בעבר היה קשה למצוא מקום ראוי ומקצועי שיכול לספק את התמיכה והטיפול המתאימים לגמילה מגראס. אך כיום, עם התפתחות המדע והרפואה, נוצרו מרכזי גמילה מגראס שמציעים פתרונות מקצועיים ואנושיים למי שמחפש לשבור את המעגל של ההתמכרות.

    במרכז הגמילה אנו מאבחנים באופן אינדיואלי ומקצועי את הצורך הפיזי, הרגשי והנפשי של האדם הבא לטיפול. הצוות המקצועי והאנושי של המרכז מוכשר ומנוסה, ומספק תמיכה צמודה ומענה לכל תהליך הגמילה.

    **למה גמילה מגראס חשובה?**

    גמילה מסמים, ובפרט מגראס, היא צעד חיוני וחשוב בדרך לשחרור ממעגל ההתמכרות. הסמים משפיעים לא רק על הגוף, אלא גם על הנפש והרוח של האדם, ולכן עלולים להיות קשיים רבים במהלך הגמילה. ובהתאם לכך, חשוב מאוד לקבל תמיכה מקצועית ואנושית שתעזור לך לעבור את התהליך בצורה בטוחה ויעילה.

    מרכז גמילה מנוסה ומקצועי יכול להציע לך כלים ודרכי התמודדות שיעזרו להתמודד עם האתגרים שבדרך. כחלק מתכנית הטיפול נשלב טיפול פיזי רפואי על ידי רופא נרקולוג מומחה, וטיפול רגשי התנהגותי עלי צוות מטפלים מקצועי שיהיה שם עבורך בכל שלב של התהליך. גם ייעוץ מקצועי ומדריכים חברתיים אישיים נמצאים כדי לחזק ולתמוך בנו בזמן התהליך הקשה הזה.

    **השלב הראשון: ההכרת עם הבעיה**

    בשלב הראשון בתהליך הגמילה, חשוב להכיר ולהבין את הבעיה בצורה ברורה ופומבית. זהו הזמן להתעקש על עצמינו ולהכיר את המציאות בה נמצאים. זהו גם הזמן לפנות למקצוענים ולבקש עזרה.

    מרכז הגמילה שלנו מציע סביבה בטוחה ונוחה להתמודדות עם ההתמכרות. הצוות המנוסה במסגרת יעניק למטופל את הכלים הנכונים להכרה והתמודדות עם הבעיה.

    **השלב השני: ייעוץ אישי ובניית תוכנית טיפול אישית**

    לאחר שהודינו בקיומה של הבעיה ופנינו למקצוענים, השלב הבא הוא לקבל ייעוץ אישי ולבנות תוכנית טיפול אישית. בשלב זה, יתכן שנצטרך להתמודד עם רגשות ומחשבות קשות, ולכן חשוב להתמקם במסגרת שבה יוכלו להכיל ולכוון אותנו בצורה אישית.

    הייעוץ האישי יכול להיות קריטי בתהליך הגמילה, כאשר המטפלים המדריכים והצוות הרפואי יכולים להבין את צרכינו ולהציע כלים וכיוונים מותאמים אישית. תוכנית הטיפול תמיד תהיה מותאמת לכל מטופל במסגרת בצורה אישית ומקצועית, ותסייע לנו לקדם את התהליך בצעדים יציבים ובטוחים.

    **השלב השלישי: טיפול פיזי ורגשי**

    בשלב השלישי של הגמילה, חשוב להתמקד בטיפול פיזי ורגשי שיעזור למטופל להתמודד עם ההתמכרות. השימוש בסמים גורם לעיתים לקשיים בשינה, בתפקוד הגופני ובאיזון הרגשי, ולכן חשוב לקבל טיפול מתאים.

    במרכז הגמילה אנו מציעים טיפולים פיזיים ורגשיים כגון פסיכודרמה, דמיון מודרך והכוונה רגשית. הטיפולים האלה עשויים להקל על תחושות המתח והחרדה שעשויים להתפתח במהלך הגמילה, ולסייע למטופלים לשרוד את התהליך בצורה קלה ונוחה.

    **השלב הרביעי: תמיכה קבוצתית וחברתית**

    תמיכה קבוצתית וחברתית היא חשובה במיוחד בתהליך הגמילה מסמים. המטופלים האחרים במסגרת והחברים לקבוצה יכולים להיות מאד חשובים להצלחת התהליך, ולכן חשוב לבנות רשת תמיכה חזקה וזאת על ידי פעילויות גיבוש והעשרה.

    כחלק מהתהליך, מתקיימות במרכז על בסיס קבוע קבוצות תמיכה פעילות, סדנאות והדרכות למטופלים. גם תהליכי טיפול זוגי ומשפחתי יכולים לעזור למטופלים שלנו להתמודד עם האתגרים שבדרך.

    **השלב החמישי: צמצום חשקים וגישה חדשה**

    בשלב החמישי של הגמילה מגראס, חשוב ללמוד כיצד לצמצם חשקים ולפתח גישה חדשה ובריאה לחיים. במהלך הגמילה, עשויים להתפתח חשקים כלפי הסמים, ולכן חשוב ללמוד טכניקות לניהול ודחיית סיפוקים ולפיתוח תחביבים חדשים.

    במרכז הגמילה יציעו  למטופלים כלים ודרכים להתמודדות עם רצונות וחשקים, כמו גם סדנאות וקורסים לפיתוח תחביבים חדשים. בתהליך זה, אנו מלמדים כיצד להשקיע את הזמן והמאמץ בדברים שמביאים לנו שביעות רצון ושמחה, וזאת ללא תלות בחומרים משני מצב רוח ותודעה.

    **השלב השישי: התמודדות עם משברים **

    במהלך הגמילה, כחלק מהתהליך עשויים לחוש הצפות רגשיות והתקפות חרדה וחוסר וודאות. חשוב להיות מוכן לכך וללמוד כיצד להתמודד עם רגעים קשים אלו בצורה בנויה ובריאה.

    אצלנו במסגרת אנו מציעים שירותי חירום וטיפול מיידי לזמנים של קריסה או משבר. אנו יודעים ומומחים בנושא ויש לנו את הכלים הנכונים שיכולים לסייע למטופל לעבור את התקופה הקשה בצורה בטוחה ויעילה.

    תהליך הגמילה הוא תהליך מורכב ולא פשוט כלל. זה לא משנה אם זה גמילה מאלכוהול או גמילה מהימורים או סמים מומלץ לעבור את תהליך הגמילה במקום מקצועי ומנוסה שיתן כלים אמיתיים ומוכחים להתמודדות בהצלחה עם ההתמכרות.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      נתיב לגמילה: סיוע ולטיפול לאנשים המתמודדים עם התמכרויות שונות

      מרכז יום לטיפול בהתמכרויות הוא מוקד מרכזי לסיוע ולטיפול באנשים המתמודדים עם התמכרויות שונות, כגון...

      המשך קריאה >>
      post-image
      המקום המיוחד לשינוי דרך חיים: לטפל בשורש הבעיה בהתמכרויות

      תכנית טיפול מקצועית ומוקפדת בנושא גמילה מהימורים היא חשובה ביותר בכדי לייצר שינוי אמיתי בחיינו....

      המשך קריאה >>
      post-image
      תוכניות טיפול מקצועיות ומוקפדות

      תכנית טיפול מקצועית ומוקפדת בנושא גמילה מהימורים היא חשובה ביותר בכדי לייצר שינוי אמיתי בחיינו....

      המשך קריאה >>
      post-image
      סיוע ולטיפול באנשים המתמודדים עם התמכרויות שונות

      מרכז יום לטיפול בהתמכרויות הוא מוקד מרכזי לסיוע ולטיפול באנשים המתמודדים עם התמכרויות שונות, כגון...

      המשך קריאה >>
      post-image
      תהליך חשוב ומאתגר להתמודד עם התמכרויות

      הגמילה מהרואין היא תהליך חשוב ומאתגר שבו ניתן ללמוד להתמודד עם התמכרויות ולחזק את הרגשת...

      המשך קריאה >>