contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    כיצד המשפחה יכולה לעזור בהתמכרות לאלכוהול?

    בניגוד להתמכרויות אחרות, התמכרות לאלכוהול היא מורכבת יותר ובעיקר מהסיבה שמדובר בסם חוקי, נורמטיבי ותקין חברתית. לכן, לעיתים קרובות המכור מתקשה לזהות את הבעיה והמצוקה שלו. למשפחתו יש היבט חשוב מאוד בתהליך זיהוי ההתמכרות והגמילה, אך גם הם לא יכולים לעשות זאת לבדם וזקוקים לסיוע מקצועי. כיצד המשפחה יכולה לעזור בהתמכרות לאלכוהול? על ידי פניה למכון גמילה. עמותת מכורים מחלימים שמה לה ליעד להוות קורת גג תומכת ומכילה בתהליך הגמילה באמצעות תכניות שיקומיות המותאמות באופן אישי.

    כיצד המשפחה יכולה לעזור בהתמכרות לאלכוהול – מלווים את הנגמל

    התמכרות לאלכוהול אינה תמיד ברורה בתחילתה, בעיקר בשל העובדה שצריכת הסם מושרשת עמוקות בתרבות שלנו ובמנהגנו. הנה כל מה שעליכם לדעת כדי לסייע ליקירכם ולאהובכם בתהליך –

    • ישנם סימנים מקדימים לבעיית ההתמכרות שניתן לזהות בכדי לעצור את ההתדרדרות וההתמכרות – בעיית שתייה המתאפיינת בצריכת כמויות מוגזמות של אלכוהול.
    • קשה לכפות תהליך גמילה מאלכוהול על המכור, שכן עליו לרצות להתחיל אותו. עם זאת, חשוב שהמשפחה תבהיר למכור שהיא מוכנה לסייע וללוות אותו בתהליך השיקום, אך היא לא מוכנה להיות שותפה לבעיית ההתמכרות.
    • יש לזכור שתהליך הגמילה מאלכוהול אינו מורכב ממקשה אחת אלא הוא נוטה להיות מסועף. נסו לגלות אמפתיה והבנה כלפי תחושותיו ומצוקותיו של המכור.
    • המכור שנמצא במצוקה נוטה להרגיש תחושות בדידות וחוסר אונים. חשוב להזכיר לו את העוצמות שלו, את יתרונותיו ואת העובדה שהוא אינו לבד, אלא מוקף במשפחתו שמוכנה להיות שם עבורו ולסייע לו.
    • בשל העובדה שהמכור מתקשה בהצבת גבולות, חשוב מאוד שהמשפחה תציב עבורו גבולות.
    • יחד עם זאת, בני המשפחה אינם יכולים לסייע למכור לבדם בתהליך גמילתו וחשוב מאוד שילוו באנשי מקצוע. כך הם יקבלו תמונת מצב מלאה יותר לגבי מצבו של המכור, וכן ירכשו את הכלים שיסייעו להם לתמוך במכור כראוי.

    פותחים מילון – ערך אלכוהול

    חשוב להבין שאין קשר ישיר בהכרח בין מסוכנתו של הסם ולאיסורו על פי חוק. ולכן, האלכוהול, על אף היותו סם חוקי, הוא מסוכן ומזיק. ראשית, האלכוהול נחשב לסם מדכא, בניגוד למה שנהוג לחשוב. הסם מדכא את פעילותה התקינה של מערכת העצבים ובשל כך מתעוררות התחושות “המעוררות” – תחושת קלילות, נינוחות, שחרור וביטחון עצמי. יחד עם זאת, מינונים גבוהים של אלכוהול מובילים למגוון השלכות פיזיות ונפשיות הרסניות – פגיעה נויורולוגית, פגיעה בכבד וכדומה. יתרה על כך, האלכוהול מקושר רבות למעשי פשע ולאלימות. לכן, שימוש לרעה בסם מסוכן ומזיק ויש לשים את הדגש על כך.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      מרכז גמילה פרטי בבית שמש: הכח שבהתמדה

      הידע ככלי לגמילה גמילה מסמים, אלכוהול, והימורים היא תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי והתמדה רבה. מבנה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      פתרון איך להיגמל מנייס גאי

      אומנם כולנו מכירים את המושג "נייס גאי" וכולנו יודעים שמדובר על סם, אך מי שלא...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מהתמכרויות באווירה משפחתית

      תהליך גמילה איננו תהליך קל. מדובר בתהליך אשר יכול לגרום לאנשים לחששות רבים. כאשר מדובר...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מTHC במרכז גמילה

      במרכז גמילה, אנו מתמחים בתהליך הגמילה מחומרים ממכרים ובמיוחד גמילה מTHC, הרעיון והטרה המרכזית שלנו...

      המשך קריאה >>
      post-image
      מגוון שיטות ותוכניות לסיוע בתהליך הגמילה

      מאת: ד"ר אלכסיי יפרמנקוב במאמר זה , נרצה להציג לכם את הדרך הנכונה למצב של גמילה...

      המשך קריאה >>