contact_us
facebook whatsapp instagram phone youtube

    נזקים הנגרמים מהתמכרות לאלכוהול

    האלכוהול כה נפוץ ונגיש בתרבותנו ובחיינו, עד כי נדמה שהשלכותיה ההרסניות של התלות בו מבוטלות בהינף יד. יחד עם זאת, דווקא בשל היותו כה נגיש, חשוב לדבר על הנזקים הנגרמים מהתמכרות לאלכוהול, שמסתיימים במקרה הטוב במכון גמילה מקצועי ובמקרה הגרוע, גם בשורה מכאיבה של השלכות פיזיות ונפשיות הרסניות. מכון הגמילה והריפוי מכורים מחלימים שם לו למטרה לסייע לכל מכור לצאת לדרך חיים חדשה תוך קבלת רשת התמיכה וההכלה לה הוא זקוק.

    נזקים הנגרמים מהתמכרות לאלכוהול – הצד האפל של ההתמכרות

    מה רע בכוסית של יין לאחר יום עבודה מתיש ומייגע? מה רע בהשקת כוסות לחיים באירוע? התשובה על שתיהן היא שאין שום רע, אלא להפך, מדובר אפילו בפעילות חיובית, מגבשת וידוע שלמינון מתון של יין אדום ישנה השפעה חיובית על הגוף. אם כך, הבעיה מתחילה כאשר השימוש משתנה משימוש רגיל (בלתי מזיק וחיובי) לשימוש לרעה ובסופו של דבר מתפתחת התמכרות לאלכוהול. חשוב לציין את הנקודות הבאות –

    • אלכוהול, על אף היותו חוקי, נחשב לבעל השלכות הרסניות ומזיקות בשימוש מוגבר ורציף.
    • שימוש תדיר באלכוהול מזיק מאוד בפן הניורולוגי: הוא משבש את תפקודו התקין של המוח, משבש את מנגנוני קבלת החלטות, עירנות והזיכרון. במקרים חריפים, הוא עשוי להוביל להזיות ולדמנציה.
    • ידוע כי מינונים גבוהים של אלכוהול משפיעים על הגוף בטווח הקצר – האנגאובר נוראי, בחילות והקאות וכאבי ראש. אך ההשלכה החריפה יותר היא לטווח הארוך – דלקת בכבד, שחמת כבד והפרעות במערכת העיכול. נוסף על כך, נמצא קשר בין מינונים מזיקים של אלכוהול לבין עלייה בסיכון להתפתחות סרטן.
    • גם בפן הפסיכו-סוציאלי נמצא קשר ברור בין שימוש באלכוהול לבין מעשי אלימות ופשע – קטטות ותגרות ברחוב ובמועדונים, אלימות משפחתית ועוד.

    עולים על דרך הגמילה

    התמכרות לאלכוהול קשה מאוד מסיבות רבות. ראשית, לעיתים קשה לזהות שמדובר בהתמכרות בשל העובדה שהסם תקין ונורמטיבי לצריכה. כמו-כן, אי-השימוש בסם מוביל לתסמונת הגמילה – תופעות פיזיות ונפשיות מכאיבות המקשות על המכור להתחיל את הגמילה או להתניע אותה. לעיתים קרובות, כאשר המכור התנקה מהסם, הוא עשוי להחליף התמכרות אחת באחרת (למשל, התמכרות לאוכל, התמכרות לתרופות מרשם ועוד). לכן, חשוב מאוד שתהליך גמילה מאלכוהול ילווה בצוות מקצועי וברשת תמיכה כדי שהמכור יקבל את מלוא ההכלה והסיוע לו הוא זקוק.

    thumbnail

      אולי גם יעניין אותך
      post-image
      כיצד להתמודד עם גמילה מקוקאין?

      קוק, קריסטל, סם המלכים, קוקה – כולם שמות לשטן הלבן... הקוקאין. ברגעים של בקשת עזרה או...

      המשך קריאה >>
      post-image
      מרכז גמילה פרטי בבית שמש: הכח שבהתמדה

      הידע ככלי לגמילה גמילה מסמים, אלכוהול, והימורים היא תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי והתמדה רבה. מבנה...

      המשך קריאה >>
      post-image
      פתרון איך להיגמל מנייס גאי

      אומנם כולנו מכירים את המושג "נייס גאי" וכולנו יודעים שמדובר על סם, אך מי שלא...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מהתמכרויות באווירה משפחתית

      תהליך גמילה איננו תהליך קל. מדובר בתהליך אשר יכול לגרום לאנשים לחששות רבים. כאשר מדובר...

      המשך קריאה >>
      post-image
      גמילה מTHC במרכז גמילה

      במרכז גמילה, אנו מתמחים בתהליך הגמילה מחומרים ממכרים ובמיוחד גמילה מTHC, הרעיון והטרה המרכזית שלנו...

      המשך קריאה >>